top of page

איך צולחים את תקופת הלחץ בזמן ההכנות לחתונה? ​


תקופת ההכנות לחתונה ידועה כתקופה לחוצה במיוחד. האם מתח ואפילו כעס במערכת יחסים בין בני הזוג הוא דבר הכרחי? לא מעט זוגות יענו על כך בחיוב. ואכן, מניסיוני, תקופה זו מהווה אתגר לשני בני הזוג. כדי לצמצם את המתחים והלחצים אני אוכל להציע 2 עקרונות: 1 . הכירו את הנקודות הרגישות של בני הזוג שלכם וגלו התחשבות במה שאתם מבקשים מהם.

2. גלו נכונות להתנסות גם בחוויות המאתגרות עבורכם.

על מנת להדגים זאת, אספר לכם על רינת וגיל הגיעו אלי לסדנא אישית לקראת החתונה. כשרינת בישרה לגיל בשמחה שהיא קבעה ערב טעימות עם קייטרינג נוסף (שהם ממש חייבים לנסות), גיל החליט לפעול לפי עיקרון מס' 2 והסכים להתנסות בעוד ערב טעימות, למרות שהוא מכיר בכך שזו הולכת להיות חוויה מאתגרת עבורו. סיטואציה שבעבר היתה יכולה להוביל למריבה מסתיים באופן שונה וחיובי יותר. כלומר, מספיק שאחד מבני הזוג מיישם עיקרון אחד מבין שני העקרונות על מנת להביא לשינוי בקשר.

רינת מחליטה ליישם את העיקרון הראשון ואומרת לגיל: "במחשבה שניה, אולי אלך הפעם בלעדיך, אני יודעת כמה הדברים האלו קשים לך. אם יהיה מוצלח, אקבע איתם שוב ואם לא, נסתפק בטעימות שהיו לנו עד כה ונקבל החלטה." רינת יישמה את עיקרון מספר 1 וגילתה התחשבות לגבי מה שהיא מבקשת מגיל מתוך רצון שלא להעמיד אותו במצבים מאתגרים עבורו.

רינת וגיל מביטים זה בזו כלא מאמינים לנס שמתרחש לנגד עיניהם. הם עברו לא מעט סערות בתקופה זו ומה שהיה יכול להסתיים בעוד ערב רוויי כעס הפך להיות ערב נעים של הבנה, אמפטיה, ללא מתח מיותר.

אם כך כשבני הזוג פועלים ביישום 2 העקרונות יחד, המרחב הזוגי מתמלא באכפתיות אהבה וכבוד הדדי. ואם נשארתם סקרנים לגבי השאלה האם רינת וגיל יצאו ביחד לעוד טעימות? האם זה מה שחשוב באמת? כנראה שלא. אך מה שבטוח הוא שזה לא יהיה מה שיעורר את המריבה הבאה.

יש לכם שאלה או מקרה שתרצו שאתייחס אליו? שלחו לי מייל או הצטרפו לרשימת התפוצה שלי!

bottom of page