top of page

חמש שפות לאהבה

"אהבה זה כואב"

גלית ויואב הגיעו לפגישה איתי מתוסכלים ומיואשים. הם הרגישו בלתי נראים לעיני בני זוגם. גלית, אשר טרחה והכינה ליואב ארוחות ערב מוקפדות ציפתה להערכה של יואב על מאמציה ועל כך שהקדישה זמן ומחשבה לשמח את יואב. היא ציפתה שיואב יכיר, יוקיר ויבין עד כמה היא אוהבת אותו. מאוחר יותר באותו ערב, כאשר יואב, ניסה להתקרב וללטף אותה היא התכווצה ולא נענתה למחווה שלו. יואב חש דחוי ולא אהוב, וגלית הרגישה שמתנת האהבה שלה לא התקבלה במאור פנים. התהום שנפערה ביניהם באותו ערב יצרה מתח וריחוק והגדילה את תחושת הייאוש אצל שניהם.

מה למעשה קרה כאן?

אהבה היא בחירה. אנחנו יכולים לבקש אהבה אך לא לדרוש אותה. אנחנו לא יכולים להכריח את בן הזוג שלנו שיאהב אותנו, או שידבר בשפת האהבה שלנו. אנחנו לא יכולים לשלוט על התנהגות בני הזוג שלנו, אך אנחנו יכולים לבחור את דרך העמדה וההתנהגות שלנו.

החדשות הטובות הן שאהבה מעוררת אהבה. כאשר אנחנו מקבלים אהבה, המוטיבציה שלנו להעניק אהבה עולה. כאשר אנו מעניקים אהבה בשפה שבן הזוג שלנו מכיר, הוא שומע את השפה המוכרת לו ומרגיש בטוח ונינוח יותר, והסיכוי שיהיה זמין ומכוון להעניק אהבה גדל.

גרי צ'פמן, בספרו "חמש שפות לאהבה", מתאר את הדרך השונה בה אנשים מבטאים אהבה. לאהבה חמש שפות ברורות ומוגדות: מילים בונות ומחזקות, זמן איכות, מתנות, שירות ועזרה ומגע גופני. לכל אחד מאיתנו יש אופן שמתאים לו להרגיש נאהב ואהוב. לכן, כשאנחנו מביעים אהבה בשפה שאינה השפה המועדפת על בן או בת הזוג שלנו, הרי זה כאילו היינו אומרים לו :" אני אוהב/ת אותך" בשפה זרה ולא מובנת.

כאשר בני זוג אינם מכירים את השפה, האחד של האחר שניהם מרגישים לא מובנים ובלתי נראים ובעיקר לא אהובים.

מהן שפות האהבה?

  • מגע פיזי- כל סוגי המגע: חיבוקים, נשיקות ליטופים. המגע מתייחס למגע בכל אברי הגוף ויכול להיות מיני ולא מיני. כל סוגי המגע יכולים להביע אהבה וחיבה, חום, ותשומת לב כמו געגועים, משיכה ותשוקה.

  • מילים- ביטוי באמצעות מילים של הערכה על מעשיהם והתנהגותם מהווה מקור משמעותי לתחושת ערך, ביטחון, אהבה וקבלה.

  • זמן איכות- ביטוי אהבה באמצעות הקדשת זמן משותף לבילוי משמעותי ביחד. עשייה משותפת יוצרת חוויה משמעותית ומרגשת.

  • מחוות שירות- ביטוי אהבה הוא מתן שירות או קבלתו. אנשים מרגישים נאהבים כאשר בני זוגם נמצאים שם למענם ומוכנים להציע עזרתם המוחשית.

  • מתנות- בני זוג מביעים אהבה באמצעות הענקת מתנות והפתעות שונות. בני זוג מרגישים נאהבים כאשר הם מקבלים מתנות ורואים בהשקעת הזמן ומהחשבה, הכסף, והמאמץ סימן לכך שהם אהובים או ראויים לאהבה. לעיתים, אפילו הכוונה ותשומת הלב מעניקה להם תחושה, שיש להם מקום ומשמעות בלב של בני הזוג.

פינת המודעות

  • מהי הדרך המתאימה לכם להרגיש נאהבים? דרגו את חמשת הדרכים לפי סדר העדיפות שלכם?

  • מהי הדרך המתאימה לבן /בת הזוג שלכם להרגיש נאהבים? דרגו את חמשת הדרכים לפי סדר העדיפות שלו/ה?

לכן, ככל שנכיר את "שפת האהבה" הנכונה לבן זוגנו, נדע להעניק לו אהבה המתאימה לו ו, וכפי שהוא מבין אותה. באופן זה, נעזור לו להרגיש אהוב ומסופק בזוגיות.

אז מה עושים?

בחרו שפת אהבה שבן/בת זוגכם מעדיפים. שפה שהם מדברים בה דרך כלל ודברו עמם בשפה המובנת להם, שמאפשרת להם להרגיש ביטחון, הערכה ותחושה שהם נאהבים בדרך שהם זקוקים.

היו אמיצים ושאלו את בני הזוג שלכם: " עד כמה אתם מרגישים אהובים? על סולם מ- 1 עד 10? ". אם התשובה היא פחות מ- 10 המשיכו ושאלו "מה אני יכול לעשות על מנת להגיע לכך שתרגישו שאתם נאהבים יותר?". הקשיבו לצורך ובידקו עם עצמכם את היכולת שלכם להעניק להם את מבוקשם.

חזרו על השאלה הזאת כעבור שבועיים והקשיבו מהלב לתשובה הנאמרת.

יש סיכוי גדול שבן/בת הזוג יבקשו להשתתף בתהליך הזה בצורה הדדית.

באופן זה, נקבל את האהבה שאנו מייחלים ונרגיש נאהבים וייווצר חיבור רגשי, קרבה, אינטימיות חום וביטחון בקשר.

בהצלחה

Couple Hugging

bottom of page